Warmteyoga

Voor Warmteyoga (Hot yoga) verwarmen we de yogastudio naar een temperatuur van zo’n 35 graden met infraroodlampen. Warmteyoga verbetert de bloedsomloop en versterkt je immuunsysteem.

Soepele spieren dankzij warmte

Verlicht pijn door bijv. reuma

Intensief: bekijk de checklist

Alle Warmteyoga-lessen hebben een vaste opbouw. Je begint met ademhalingsoefeningen. Zo activeren we de longen en wen je aan de warmte. Dan volgen staande houdingen, waarmee je balans, kracht en uithoudingsvermogen oefent. Daarna gaan we over op grondhoudingen, die zijn gericht op het creëren van ruimte in gewrichten en het soepel maken van bindweefsel. Natuurlijk eindigen we met ontspanning. Warmteyoga kent heel veel voordelen. Dankzij de warmte zijn je spieren, gewrichten, pezen en banden soepeler. Zo vergroot je je flexibiliteit en lenigheid. Verder is Warmteyoga goed voor:

  • Betere spijsvertering
  • Ontgiften van het lichaam
  • Verbeteren van je houding
  • Meer energie, kracht en stabiliteit
  • Een mooie huid
  • Ontspanning
  • Dieper slapen
  • Verminderen van pijn en klachten door o.a. reuma

Omdat je spieren soepeler zijn tijdens de les, is de hersteltijd korter dan bij andere yogavormen.

Let op: Warmteyoga is heel intensief voor je lichaam en daarom niet geschikt voor iedereen. Neem de checklist goed door of neem contact met ons op om te overleggen of je mee kunt doen.

Andere soorten yoga bij Feel Best:

Hatha yoga

Poweryoga

Yin yoga

Easy Flow Yoga

Volg een gratis proefles

Elke week staan er 17 groepslessen op het programma bij Feel Best. Bekijk hier het lesrooster en kom langs voor een proefles. De eerste les is altijd gratis!